All Data
Date Issued (<span class="translation_missing" title="translation missing: en.view.desc">Desc</span>)
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 16 - 22
published_at 2025-03
Creators : Nakamura Hideto | Iwasaki Chinami | Santoki Kyoka | Sugiyama Subaru | Hontani Nana | Matsui Tamaki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 56 - 59
published_at 2025-03
Creators : Hatamura Manabu
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 23 - 27
published_at 2025-03
Creators : Ikeda Akira
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 43 - 45
published_at 2025-03
Creators : Koizumi Takuya | Nakamura Shigeyoshi | Hieda Yoshimasa | Kitano Kenichi | Yamashita Satoshi | Kada Kenichiro | Takenaga Genjiro | Fukushi Tomoya | Haraguchi Osamu | Niwa Takahiro | Kikuchi Akio | Yoshimoto Yayoi | Noguchi Yoshiaki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 14 - 15
published_at 2025-03
Creators : Kubota Ryosuke | Uchibori Akihiko | Hitaka Yoshikazu
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 1 - 6
published_at 2025-03
Creators : Kanazawa Hibiki | Takeuchi Mano | Yoshida Masafumi
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 28 - 33
published_at 2025-03
Creators : Ishikawa Gen'ichi
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 34 - 42
published_at 2025-03
Creators : Ogawa Taiji
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 46 - 55
published_at 2025-03
Creators : Suematsu Masako
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 71
pp. 7 - 13
published_at 2025-03
Creators : Fujioka Naoya | Ohata Yuki | Eto Taishi | Yoshida Masafumi
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 36 - 41
published_at 2024-03
Creators : Yamashita Daiki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 4 - 8
published_at 2024-03
Creators : Horibe Yuki | Nur Ain Binti Mohd Zainuddin | Ain Zainuddin | Nur Hashimah Alias | Siti Wahidah Binti Puasa | Siti Noor Suzihaque | Nomoto Naoki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 30 - 35
published_at 2024-03
Creators : Okada Misuzu | Ukida Tomoya
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 42 - 47
published_at 2024-03
Creators : Takeda Risa | Yamada Ibuki | Ikeda Fuka | Yoshida Masafumi
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 16 - 25
published_at 2024-03
Creators : Ikeda Akira
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 1 - 3
published_at 2024-03
Creators : Kubota Ryosuke | Uchibori Akihiko | Hitaka Yoshikazu
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 9 - 15
published_at 2024-03
Creators : Nakamura Hideto
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 48 - 54
published_at 2024-03
Creators : Suematsu Masako
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 70
pp. 26 - 29
published_at 2024-03
Creators : Ishikawa Genichi | Hasama Masayoshi | Arakawa Masaki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
History of Education Researcher Issue 111
pp. 3 - 11
published_at 2023-05
Creators : Yamashita Daiki
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 69
pp. 42 - 51
published_at 2023-03
要旨 : 隼人と呼ばれた南九州の人々が律令国家の支配を受け容れた要因について、武力で制圧され服従したとする
のが従来の一般的な理解であった。こうした征服史観的な見方に対しては批判もあるが、現状では克服しきれてい
ない。この研究史的課題に取り組むため、本稿では、平城京左京三条二坊八坪東二坊坊間路西側溝から出土した飯
支給伝票に記載されており、古代南九州にルーツを持ち、都で活動していたと推測される大隅乙万呂について、基
礎的考察をおこなった。
Creators : Kikuchi Tatsuya
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 69
pp. 39 - 41
published_at 2023-03
Abstract. As Nakayama’s lemma, in commutative ring theory, it is well-known that the residue functor of
an ideal contained in the Jacobson radical is conservative. In almost mathematics setting, considering an
almost version of perfect complexes, we prove an almost derived analogue of Nakayama’s lemma, stating
the conservativity of the derived functor of the residue of a tight ideal contained in the Jacobson radical.
Creators : Kato Yuki
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 69
pp. 29 - 38
published_at 2023-03
Abstract : 対話は名前を呼びかける=呼びかけられることによって始まる。哲学対話においては、その際の名前としてふだんの呼称ではなく各自の「呼ばれたい名前」(Pネーム)を用いることがしばしばあるが、はたしてそのように名前を名乗りなおし、そして呼び合うことにはどのような意味があるのだろうか。本稿ではこのような問いについて考える試論として、第一節でこれまでの実践者や研究者の言説を整理し、Pネームの意義を確認したうえで、第二節で特に学校での実践に焦点を絞り、筆者の経験とともに学校でのPネーム実践について論じていく。そしてそのうえで第三節で哲学対話における名前や呼びかけの問題を考える試論として「誰が言ったのではなく、何を言ったのかがより重要である」という通説について考察を加える。一連の考察を通して、哲学対話においてPネームを用いるという実践は単なるアイスブレイクという「手法」の1つにとどまらず、哲学的な対話を人とともにする際の基本的な態度や理念と通底しているものであること、また哲学対話における名前や呼びかけの問題はこれまであまり論じられてこなかったものの考察に足る重要な論点が複数存在することを明らかにする。
Creators : Ogawa Taiji
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 69
pp. 58 - 64
published_at 2023-03
Creators : Suematsu Masako
Publishers : 宇部工業高等専門学校
Research reports of National institute of technology, Ube College Volume 69
pp. 16 - 21
published_at 2023-03
Abstract: The purpose of this study was to test and share the results of a causal relationship between bookkeeping achievement
and academic ability, learning motivation, external environment, and out-of-class learning among beginning bookkeepers using
Structural Equation Modeling (SEM). The results of the study showed that bookkeeping achievement was significantly affected
by out-of-class learning, while scholastic ability was less affected than the external environment. One implication shown by the
results is that motivation and action during the learning period are important.
Creators : Yamane youichi
Publishers : 宇部工業高等専門学校