Support System for Students with developmental disabilities : Practicing outside the campus for the students aiming at being kindergarten teachers and nursery school teacher
梅光学院大学論集 Volume 50
Page 37-47
published_at 2017-01-31
Title
配慮を必要とする学生の学外実習における支援体制の課題について : 幼稚園教諭・保育士を目指す発達障害学生の学ぶ環境を保障するための支援体制
Support System for Students with developmental disabilities : Practicing outside the campus for the students aiming at being kindergarten teachers and nursery school teacher
Source Identifiers
Creator Keywords
障害学生支援
連携体制
学外実習
幼稚園教諭・保育士
学ぶ環境
本研究は,本学の幼稚園教諭・保育士を目指す学生が,学外実習において障害などの理由で配慮を必要とする際の課題と大学の支援体制を検討することを目的とした。その結果,学生支援職員と実習担当教員の連携,学生が主体的に相談できる窓口の設置,配慮申請後に大学生活,授業,学外実習,就職活動までの支援を継続して対応・記録する取り組みを踏まえた学外実習における配慮手続きの流れを作成した。
Languages
jpn
Resource Type
departmental bulletin paper
Publishers
梅光学院大学
Date Issued
2017-01-31
File Version
Version of Record
Access Rights
open access
Relations
[ISSN]1882-0441
[NCID]AA12190033