Japanese | English

トップページへ戻る

詳細

   
URIhttp://ypir.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yp/metadata/1493
タイトル質的分析に基づいた次期学習指導要領における新しい学習観に関する探索的研究 : 小学校学習指導要領に基づいて
タイトル別表記An Exploratory Study on New Learning Beliefs in the New Course of Study Based on Qualitative Analysis : Based on the Elementary School Curriculum Guidelines
作成者阿濱, 志保里
作成者ヨミアハマ, シホリ
作成者別表記Ahama, Shihori
著者キーワード学習観
学習指導要領
質的分析
Learning Beliefs
School Curriculum Guidelines
Qualitative Analysis
資料タイプtext
ファイル形式application/pdf
内容記述(抄録等)We tried qualitative and qualitative analysis based on the elementary school curriculum guidelines announced in 2017. As a result, from the quantitative analysis, it was suggested that vocabularies with a high frequency tendency were extracted, and that learning activities of "solving" and "thinking" were required. Quantitative analysis also suggested the required learning activities of each subject and course.
出版者山口県立大学
出版者ヨミヤマグチ ケンリツ ダイガク
Nii資料タイプ紀要論文
本文言語jpn
ISSN2189-4825
掲載誌名山口県立大学学術情報
11
開始ページ47
終了ページ54
発行日2018-02-28
著者版/出版社版出版社版
リポジトリIDYP65002000006
ファイル06.gen_AHAMA.pdf ( 3.0MB ) 公開日 2018-04-12
地域区分山口県立大学