Japanese | English

トップページへ戻る

詳細

   
URIhttp://ypir.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yp/metadata/1427
タイトルMoodleワークショップモジュールのマニュアル作成と課題
タイトル別表記Challenges involved in writing a manual for Moodle workshop modules
作成者吉岡, 一志
宇田川, 暢
作成者ヨミヨシオカ, カズシ
ウダガワ, ミツル
作成者別表記Yoshioka, Kazushi
Udagawa, Mitsuru
著者キーワードLMS
Moodle
ワークショップモジュール
workshop module
資料タイプtext
ファイル形式application/pdf
内容記述(抄録等)The objective of this paper is to clarify the processes and challenges involved in writing a user-manual for Moodle workshop modules which are one form of LMS. Moodles offer multiple functions but they are complicated to operate and users are unable to master all of them. Furthermore, little progress has been made in writing manuals for workshop modules and this is an obstacle to encouraging more users. This paper introduces the setup steps for workshop modules, clarifies the functions of workshop modules, and highlights areas of difficulty. Configuring workshop modules for anonymization, students’ dissatisfaction with the grade assessment settings, and the validity of appraisal by students, are indicated as three problems facing workshop modules.
出版者山口県立大学
出版者ヨミヤマグチ ケンリツ ダイガク
Nii資料タイプ紀要論文
本文言語jpn
ISSN2189-4825
掲載誌名山口県立大学学術情報
10
開始ページ161
終了ページ167
発行日2017-02-28
著者版/出版社版出版社版
リポジトリIDYP65001000018
ファイル18.gen_Yoshioka.pdf ( 1.7MB ) 公開日 2017-03-15
地域区分山口県立大学